Oddělení servisu PC
Je útvarem na úrovni oddělení, v jeho čele stojí vedoucí. Oddělení zajišťuje
následující procesy: Incident management. Zajišťuje kontaktní místo pro
uživatele, poskytuje podporu uživatelům z řad pracovníků NK, konzultace,
instruktáž, spolupracuje při zpracovávání požadavků na nákup VT a SW. Správa
koncových zařízení (KZ) – PC, notebook, počítačový terminál, tiskárny, kopírky,
multifunkční zařízení (lokální i síťové), automatická tisková zařízení, scannery
(lokální i síťové), datové projektory, terminály, digitální kamery, komunikační
zařízení připojitelná k PC. Provádí instalace a konfigurace HW a SW KZ a
zajišťuje obnovu dat. Správa a administrace uživatelských účtů KZ- zajišťuje
administraci koncových zařízení a mobilní výpočetní techniky. Dohlíží na
dodržování bezpečného užívání VT uživateli. Stanovuje a spravuje uživatelské
profily, uživatelské účty, Nastavuje přístupová práva. Plánuje a zajišťuje
obnovu koncových zařízení a jejich systémového SW. Provádí nebo zajišťuje údržbu
koncových zařízení. Bezpečnost a ochrana dat KZ - Vyhodnocuje situaci a navrhuje
bezpečnostní opatření ochrany lokálních dat a koncových zařízení. Zajišťuje
jejich technické zabezpečení. Vede evidenci bezpečnostních incidentů na
koncových zařízeních. Dohlíží a zajišťuje dodržování licenčních ujednání k
instalovanému SW na spravovaném HW. Pořizuje a udržuje dokumentaci aktuálního
stavu rozmístění VT a SW, Spolupracuje se správou centrálních zdrojů IT a
komunikační infrastruktury. Zpracovává návrhy vnitroorganizačních norem pro
zacházení uživatelů s koncovými zařízeními. Poskytuje součinnost externím
dodavatelům v rozsahu své působnosti.
|