Komise pro služby - 2004 - program

Komise pro služby


     
  2005  



Zápis z workshopu konaného na konferenci Knihovny současnosti 2005, Seč


Referenční služba „Ptejte se knihovny“
Jak dál?
– budoucnost služby

Základní charakteristika
Referenční služba, jejímž cílem je odpovídat na otázky uživatelů v rozsahu základních informací, většinou odkazem na dostupné informační zdroje. Služba odpovídá na otázky všech typů, nelze provádět jakoukoliv selekci. Zapojené aktivní knihovny mohou využívat kooperace při odpovídání dotazů.

Výsledky workshopu:

  • anglická verze stránek – dvě řešení – překlad stávajících nebo napojení na QP
  • logo služby – logo s textem nejpoužívanější, barevné varianty zachovat, ovšem s doplněním textu
  • anglická verze loga, vystavení na stránkách české verze
  • jistý stupeň formalizace a profesionalizace služby z hlediska administrace s cílem možného napojeni kooperačního projektu na službu QuestionPoint (Městská knihovna v Praze, spolupráce s Německem)
  • analýza dotazů – vymezení přesně toho, na co chceme/můžeme v rámci PSK odpovídat (např. inspirace či poučení ve službě Modrá linka – komerční služby, služeb Ústavu pro jazyk český, Slovensko – dopis, e-mail, chat – NK Martin)
  • vytvořit pro uživatele možnost vyjádřit se k odpovědím – např. Nalezli jste nedostatky – chyby v našich odpovědích? Napište nám!
  • nové rozvržení stránek služby, oddělení stránek pro uživatele od stránek pro knihovny, zjednodušení stránek, včetně formulářů
  • vytvoření odkazu Nedoručené zprávy
  • založení diskuze na PSK
  • odkaz a případné přeložení metodických materiálů (Reference Guidelines http://www.ala.org/ala/rusa/rusaprotools/referenceguide/Default2277.htm) ze stránek ALA
  • propagace služby mimo knihovny, např. zapsáním služby na Seznam.cz, Centrum.cz a další portály

 

Zapsala: J. Pospíšilová, NK ČR


28.11.2006 Hanuš Hemola | NK ČR | "Komise" | Nahoru |